tisdag 11 augusti 2009

Amsterdam

På söndag morgon lämnade jag och Vilse Weesp och åkte tilbaka in till Amsterdam.


Där träffade vi Eline, också en couch surfer, i den lilla butiken hon jobbade i, mitt i centrum. Vi satt på den lilla trappan, drack te och snackade en stund. Hon och hennes kollega var riktigt trevliga! Jag fick sedan lämna all min packning där under tiden jag och Vilse vandarde runt i Amsterdam.








När jag satt och fikade nere vid kanalen träffade jag på en kille som var lika pratglad som jag. :) Han var från Bulgarien, men bodde i USA och nu över sommaren jobbade han i Tyskland, men var på semester i Holland. Det är verkligen så mycket lättare att lära känna nya människor när man är ute och reser och jag tror inte att jag kommer ångra att jag åkte iväg själv denna gången.


Senare på eftermiddagen gick vi ner till stationen igen och tog ett tåg till Bryssel.

2 kommentarer:

  1. ser ut som vilse trivs väldigt bra än så länge! Have fun! //David

    SvaraRadera
  2. Jada, han njuter verkligen av friheten och all slapptid han far. Dessutom roar han sig standigt med att marka alla stolpar med "Vilse was here 2009", fast skrivet i kiss. :P

    SvaraRadera