tisdag 18 augusti 2009

Zurich

Nar London inte blev av visste jag forst inte var vi skulle ta vagen. Men snart kom jag pa iden om att maila och fraga om jag fick komma och halsa pa Sabrina i Schweiz, som couch-surfade hemma hos mig med sina tre kompisar tidigare i sommar. Vi fick garna komma dit!


I Zurich var det bara sa otroligt fint!


En halvtimme med sparvagn och buss utanfor standen bor Sabrina och hennes familj.


Det tar dock bara ca 10 minuter fran centrum innan man borjar skymta den fantastiska naturen! Akrar, falt, skogar, sjoar och alperna i bakgrunden. Vackrare vy runt husknuten kan man nog knappast fa.


Har fick Vilse ocksa chansen att verkligen strack ut sina sma ben. Han galloperade fram och tillbaka over falten och var sa lycklig! :)


Pa det har universitetet i stan pluggade Sabrina. Vilse och jag gick en lang runda i stan medan Sabrina var i skolan. Under lunchen traffades vi igen, med hennes kompis Toby och vi at tillsammans nere i hamnen.


Efter att Sabrina och Toby gatt tillbaka till skolan igen stannade jag och Vilse kvar nere vid vattnet, laste bok och spanade in andra hundar.


Har kunde man hoppa i och bada om man ville.


Jag och Vilse fikar (Vilse slickar sig om munnen).


Det var lika nog gott som han vantat sig. :)


Andra dagen var Sabrina ledig och vi gick omkring i stan tillsammans hela dagen. Om Sabrina bodde i Malmo, eller jag i Zurich, skulle hon sakert blivit en av mina basta kompisar direkt! Jag vet inte vad det ar riktigt, men jag kande det bade nar hon var i Sverige och nu nar jag var i Schweiz. Vi har haft riktigt kul ihop!


Jag var bara tvungen at fota den har fina blomsteraffaren. Bakom den ligger en djurafar, vilket ramade in den annu battre. :P






Det fins inte sa mycket att kommentera under de har bilderna, men jag kan konstatera att Zurich ar den vackraste staden jag besokt i Europa!


Till och med sedlarna ar finare an nagon annan stans. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar