tisdag 18 augusti 2009

Bryssel igen, med bilder :)

Sa, nu har jag kopt en adaptor till mitt lilla mobil-minneskort!


Det var alltsa hos det har underbara paret, Maryam och Alex jag bodde hos i Bryssel. Har sitter vi och ater Maryams sjukt goda mat!

Forutom matlagning var Maryan ocksa en riktigt duktig guide. Vi hade riktigt kul ihop under alla de sma stadsvandringarna hon slapade med mig pa och hon ar definitivt en manniska jag sent kommer att glomma.

Har aker vi sparvagn genom Bryssel. Den har linjen gick forbi i princip alla sevardigheterna i stan. Jag satt nojd och knaprade chips medan Maryam pekade och berattade om det vi akte forbi. :)


Turen slutade vid denna jattehaftiga byggnad i form av en molikyl!


Alla bollarna var liksom olika rum, med bla museum, lekrum for barn och cafe. I de sneda roren fanns rulltrappor och i mittenroret en hiss. Sa himmla haftigt det hade varit att aka upp dar, men det far bli en annan gang nar man har lite mer tid, lite mer rad och inte har med sig hund.


En till bild, Den var ju bara sa cool.
I arlighetens namn tyckte jag inte att Bryssel var en sarskilt vacker stad. En del fina bygnader och kyrkor hade den absolut, som den pa bilden ovan, men i det sora hela var det valdigt gratt, trakigt och smutsigt.

Men mitt i allt det farglosa kunde man pa en del stallen i stan hitta de mest fantastiska, fargsprakande vaggmalningarna! Det var nastan chokerande.
Mest handlade det om serietecknade vaggar...


... och Tintin var saklart det vanligaste motivet. De var sa fina!


Den har lille kissande pojken naste man ocksa fota om man kommer som turist till Prag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar