fredag 14 augusti 2009

Bryssel, utan bilder

Vilse och jag reste pa sondag kvall fran Amsterdam till Bryssel, dar vi traffade ett annat underbart par, Alex (fran Tyskland) och Maryam (fran Kuwait) som erbjod oss att sova pa deras baddsoffa! Vi drack forst lite te hemma hos dem och gav oss sedan ut pa en lang kvallsrunda runt staden. Det var hur mysigt som helst och det fanns inga granser pa vad Maryam kunde beratta om manniskorna, staden och dess historia, trots att bara bott dar i 7 manader. :) Vi satt ocksa en stund pa ett torg och tittade pa ett vackert ljusspel mot en av bygnaderna (sjukt pinsamt att jag inte kommer ihag vad det var for bygnad, trots Maryams historier runt det, men typ ett stadshus).

Hur som helst, lite bilder blev det trots det intensiva morkret och nar jag skulle ta en bild av nagon slags konst, drog Vilse till i kopplet, som jag holl i samma hand som kameran och den flog ner i kullerstensgatan... Och gick sonder. Objektivet ville inte aka in hur jag an fosrokte. Jag slangde ner den i handvaskan och fortsatte fota staden, dar vi stannade tva natter, med mobilkameran. Jag har dock inte lyckats lagga in bilderna fran den till datorn, eftersom jag inte har nagon kabel med mig. Men det kommer!



Pa (det iskalla) nattaget fran Brussel till Zurich hittade jag min kamera i vaskan, med objetivet pa plats! Trots att jag kampat i tva dagar med att forsoka laga den. Sa nu fungerar den igen, i alla fall lite nar den vill.

Vi skulle egentligen aka till London efter en natt i Bryssel, men det blev inte alls sa och det forklarar jag sen nar de andra bilderna kommer. :) Istallet akte vi till Schweiz, dar jag kanner en tjej som, tillsammans med sina fyra kompisar, bodde hemma hos mig tidigare i sommras.

1 kommentar: