tisdag 11 augusti 2009

Weesp, öster om Amsterdam

Om jag någon gång får för mig att flytta till Holland, så ska jag bo i Weesp. Vilken underbar liten stad! Det tog bara 15 minuter med tåget från Amsterdam och det var ändå så anorlunda där. Lugnt, vackert, fridfullt. Ja, helt underbart. Att jag dessutom hittade Anko och hans flickvän Imke att bo hos gjorde hela besöket i Weesp ännu bättre! :) Som de flesta vet så är jag medlem i www.couchsurfing.org och det var där jag kom i kontakt med Anko.









Vilse gilade också Weesp. Av den enkla anledningen att där fanns många andra hundar att spana på.



Anko och Imke introducerade Stroopwafles i mitt liv. Stroopwafles-glass, stroopwafles-kaka och smält stroopwafels över tekoppen. Mmm!



När vi kom hem till Anko, efter att ha utforskat den lilla staden lagade Anko en riktigt god Wook.



Sen åt vi och kollade på film.



Senare på kvällen kom även Ankos flickvän Imke tillbaka och vi satt och pratade i timmarar och hade riktigt kul ihop. Jag gillad verkligen de här människorna och det kändes nästan lite sorgligt att åka därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar