tisdag 18 augusti 2009

Inget London

Jag hade ju planerat att aka over till Storbrittanien efter Bryssel. Dar hade jag tankt vara i tre, fyra dagar och jag hade hittat en trevlig hundalskande tjej i Lodon att bo hos. Veterinaren i Sverige hade inget speciellt att saga om att fora in hund till Storbrittanien, men rekomenderade mig att ringa och hora med jordbruksverket om de landerna jag hade tankt besoka. Pa jordbruksverket sa dem att jag, precis som nar jag atervander tillbaka till Sverige, maste avmaska Vilse not dvargbandmask hos en veterinar i Bryssel innan jag aker over till Storbritanien, men annars skulle det inte vara nagot problem. Som tur i oturen hade veterinaren i Bryssel annan information om inforelsen och kunde berqtta att Vilses blodprov var for sent gjort... Man maste tydlign vanta i hela sex manader efter man fatt passet, innan man far lov att ta med sig hunden dit. Eftersom man vid gaqnsen till England inte bara ber an aka tillbaka darifran man kom, utan omhandertar hunden direkt och sater den i 6 manaders karantan, om den inte uppfyller kraven for inforsel, ar jag otroligt tacksan att jag insag detta innan jag forsokte aka dit! Samtidigt lite besviken forsas, men det far bli London en annan gang.

Jag ska lagga till att jag ocksa av veterinaren och pa olika internetsidor blivit rekomenderad att ringa runt till alla de olika motsvarigheter till svenska jordbruksverket och fraga varje land fore sig om inforelsereglerna. Men jag gjorde det latt for och det gick ju som det gick. :)



Vilse i vantrummet hos veterinaren i Bryssel. Han slapp behandling denna gang.

1 kommentar:

  1. Tur att du inte valde de första madrasserna! Min första tanke vid första bilden var ...... Ja, du förstår nog :I
    Ett litet tips bara: använd oe i stället för o när du skriver "ö" på utländska maskiner. Åtminstone där det passar bättre. Man kan lätt missförstå dina avsikter med jordbruksverket annars LOL
    Kramis

    SvaraRadera