torsdag 6 augusti 2009

Jag har byggt ett koppel














Nu kommer jag kunna låsa fast Vilse, så att jag t.ex. lugnt kan sova vidare på tåget utan att oroa mig för att någon smyger förbi, knyter upp Vilses koppel och tar honom med sig. Det har hänt alldeles för många gånger i mitt huvud nu och jag eftersom jag i princip skulle dö om det hände på riktigt har jag nu fått agera uppfinnare för att få ordning på oron.














Jag har använt en inplatstad vajer (som självklart går att knipsa av med tång, men som förhindrar inpulsstöld av hund) och skruvat fast alla detaljer ordentligt. Kopplet är gjort i retrieverkoppel-modell.














Vajern är sedan vadderad för att sitta bekvämt på lille Vilses hals.














Ett slitstarkt tyg täcker vadderingen och ett ordentligt kodlås ser till att kopplet sitter där det ska och inte går att trä över Vilses huvud. Säkerhet går först! :D

3 kommentarer:

  1. Det blev jättebra! Kan du inte göra ett låskoppel till dig själv också? ;)
    Lycka till på resan och var rädd om dig!!!

    SvaraRadera
  2. Lycka till på resan! Ska hålla ett öga på dig så du inte gör av med för mycket pengar så du har råd med klätter skor när du kommer hem :P //David

    SvaraRadera
  3. smart smart! :D
    lycka till på resan. önskar att jag också kunde göra nåt sånt äventyrligt med nån av mina vovvar :(

    SvaraRadera